Gość specjalny konferencji

Robert Sowa – kucharz, restaurator i autorytet w dziedzinie sztuki kulinarnej, juror Top Chef Polska.

Kreator menu największych wydarzeń kulturalno-kulinarnych w Polsce. Znany z programów telewizyjnych i audycji radiowych propagator kuchni polskiej w nowej odsłonie.

Właściciel „N31 restaurant&bar”- najlepszej polskiej restauracji w 2017 według Poland 100 Best Restaurants mieszczącej się przy ulicy Nowogrodzkiej 31 w Warszawie oraz Z57 restaurant na Saskiej Kępie.

Autor książek kulinarnych m.in „Krok po kroku z Robertem Sową”, „Cztery pory roku”, „Życie kocha jeść”, „Esencja smaku”, współautor „Księgi Szefów Kuchni”. Znany z programów telewizyjnych: Dzień Dobry Tvn, Kocham Cię Polsko, Pytanie na śniadanie, Życie od kuchni, Sąsiad na widelcu, Przepis Dnia, Doradca Smaku Express, czy Mistrz Smaku poleca, aktualnie „Top Chef”.

Juror wielu prestiżowych konkursów, przez 17 lat Executive Chef hotelu Jan III Sobieski, były kucharz polskiej reprezentacji w piłce nożnej twórca menu dla pasażerów Polskich Linii Lotniczych LOT i organizator największych bankietów podczas gal medialnych i firmowych w Polsce. Główny kucharz w czasie letniej radiowej trasy wakacyjnej, gdzie kieruje kulinarnym tirem Prymatu przemierzając Polskę wzdłuż i wszersz.
Ambasador i doradca kulinarny marki Prymat. Laureat wielu nagród m.in Szef Roku 2017, Oskar kulinarny, Hermes, Profesjonalista Roku, Gentleman Roku, wyróżniony Złotym Medalem Polskiego Klubu Biznesu. Pozytywny pracoholik, bo kocha gotować i …jeść!

Moderatorka konferencji Hotel Meeting

Katarzyna Selenta

Właścicielka firmy Chef Hunters i kolektywu Granice Smaku

Doradca gastronomiczny i rekruter.

Właścicielka firmy Chef Hunters i założyciel kolektywu Granice Smaku. Od lat związana z branżą gastronomiczną. Współpracowała z kilkudziesięcioma restauracjami w całej Polsce.

W poprzednim życiu związana była z prawem i literaturą.

 

Spodziewajcie się wielu ciekawych pytań, trafnych wniosków i wspaniałej atmosfery!

Loża ekspertów

Malka Kafka 

Bizneswoman, restauratorka i promotorka dobrego życia.  

Stworzyła i zarządza siecią restauracji Tel Aviv Urban Food. Ekspertka w zakresie planowania strategicznego, analizy trendów i marketingu w gastronomii. Fascynuje się społecznym kontekstem jedzenia. Zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu – skąd pochodzą produkty, jak produkować jedzenie zgodnie z zasadami zrównoważonej gospodarki.

Była gospodynią programu kulinarnego w Kuchnia +. Wielokrotnie zapraszana jako ekspertka do programów TV. W lutym nakładem wydawnictwa Znak ukazała się jej nowa książka „GOD FOOD – Boska Kuchnia”

Jarosław Walczyk 

Prezes Fundacji Klub Szefów Kuchni

Należy do grona najlepszych mistrzów kulinarnych w kraju. Gotuje według własnych przepisów, tworzy receptury dla przemysłu spożywczego, udziela konsultacji przy otwieraniu hoteli i restauracji, planuje zaplecza kuchenne. Zajmuje się kompleksowym wprowadzaniem produktów na rynek.

Właściwą karierę rozpoczął na morzu, pracując na statkach pasażerskich pod międzynarodowymi banderami. Po zejściu na ląd, pracował w prestiżowych hotelach, jako dyrektor gastronomii i dyrektor hotelu. Dziś swoim nazwiskiem firmuje karty menu w wielu lokalach.  Swoją wiedzą dzieli się w autorskich felietonach na łamach prasy branżowej.

Jest współzałożycielem i fundatorem prestiżowej Fundacji Klubu Szefów Kuchni, gdzie pełni funkcję Prezesa Fundacji. Zasiada w jury znanych konkursów kulinarnych, bierze czynny udział w rozwijaniu świadomości i wiedzy o branży.

Jest również Head Chef Akademii Bocuse d’Or Poland. Laureat licznych nagród. Jest właścicielem restauracji Pink Lobster.

Program konferencji

8:00 – 9:00

Rejestracja uczestników

Kawa, herbata, przekąski

Część wystawiennicza – foyer

9:00 – 9:20

Debata: Sytuacja na rynku gastronomicznym w Polsce

Sala konferencyjna

Katarzyna Selenta

Chef Hunters

Malka Kafka

Jarosław Walczyk

Pink Lobster

9:20 – 10:50

Prezentacje blok I

Sala konferencyjna

Rafał Pasenik

Trener biznesu ds. HoReCa

H&R System

Jak rekrutować i zatrzymać pracowników z pokolenia Y i Z?

Agenda:

• Dlaczego młodzi ludzie nie odpowiadają na ogłoszenia ?

• Co to jest Employer Branding i jakie ma znaczenie dla branży horeca.

• Po co ? Jak ? Dlaczego tak ? – efektywne sposoby pozyskiwania pracowników.

• Sukces zaczyna się w głowie.

• Case study moich Klientów.

Zwycięzca konkursu Expert Gastro Meeting 2017

 

Jestem praktykiem z 20 – sto letnim stażem. Moja droga zawodowa prowadziła od „zmywaka”, przez kuchnię, pracę kelnera aż do kierownika i menedżera restauracji. Od 2004 r prowadzę własną firmę zajmującą się doradztwem oraz szkoleniami.
Prowadzę między innymi szkolenia z zakresu profesjonalnej sztuki kelnerskiej, obsługi różnego rodzaju przyjęć w restauracji, sugestywnej sprzedaży oraz szkolenia menedżerskie.
Jestem absolwentem Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie oraz Zespołu Szkół Gastronomicznych przy ul. Poznańskiej w Warszawie. Podczas pracy w hotelach i restauracjach w Warszawie na stanowiskach kierowniczych zdobyłem doświadczenie związane z zarządzaniem personelem, szkoleniem pracowników, kontrolingiem i rozliczaniem usług gastronomicznych.
Moim celem jest wspieranie osób pracujących w branży HoReCa, w której się specjalizuję. Moje szkolenia dedykuję zarówno osobom początkującym jak i doświadczonym w branży gastronomicznej. Prowadzę szkolenia dla Klientów z lokali typu fast casual, caual dinning, premium i top premium.
Moimi Klientami są najlepsi w branży, między innymi: Hotele SPA Dr Irena Eris, Lagardere Travel Retail Polska, Accor Academie Poland and Baltic States, Restaurators Podlaszewscy, Condohotels Management, Grupa Warszawa, Dwór Złotopolska Dolina I Mansion House, M.Wachowicz i Wspólnicy, Hotel Bania i inni

 

Bartłomiej Gołębiowski

Trener

Instytut Sztuki Kulinarnej

O trudnych decyzjach w zarządzaniu personelem

Agenda:

• Rola personelu w kreowaniu doświadczenia restauracyjnego

• Jakie cechy powinien spełniać personel sali aby goście poczuli więź z restauracją i wracali?

• Jak zrekrutować i wyszkolić takich ludzi?

• Dlaczego goście najbardziej cenią kelnera który jest “koszmarem managera” i jak sobie z tym radzić?

• Czy warto zatrudniać indywidualności?

Wieloletni manager restauracji w Polsce i za granicą. Ostatnio związany z marką Hard Rock Café w Warszawie i w Wiedniu, gdzie zarządzał ponad 100 osobowym działem operacyjnym restauracji. Wcześniej twórca i właściciel jednego z pierwszych hiszpańskich Tapas Barów w Polsce, importer hiszpańskich delikatesów i trener hiszpańskiej kultury kulinarnej, a także manager w kawiarniach grupy Agora SA odpowiedzialny za otwieranie nowych lokalizacji. Specjalista od zarządzania operacyjnego biznesem gastronomicznym oraz szkolenia i motywowania pracowników. Autor i główny prowadzący szkoleń dla gastronomicznej kadry zarządzającej w Instytucie Sztuki Kulinarnej.

Prowadzi szkolenia w ramach Instytutu Sztuki Kulinarnej, natomiast doradztwo w ramach Carmona Business Advisory.

Edyta Duchnowska

Radca prawny

Właściciel Kancelarii Radcy Prawnego Edyta Duchnowska

Prawo własności intelektualnej w restauracji

Agenda:

  • Nazwa restauracji jako przedmiot ochrony prawa autorskiego

  • Logo restauracji jako znak towarowy

  • Prawa do zdjęć wykorzystywanych w social media (fb, instagram restauracji)

  • Prawa do wizerunku pracowników wykorzystywane w materiałach promocyjnych i reklamowych restauracji

10:50 – 11:20

Przerwa kawowa

Kawa, herbata, przekąski

Część wystawiennicza – foyer

11:20 – 13:00

Prezentacje blok II

Sala konferencyjna

Natalia Krępa

Specjalista ds systemu HACCP Konsultant w zakresie prawa żywnościowego

HORECA+

Co kontroluje Inspekcja Handlowa w restauracji?

Z tej prelekcji dowiesz się:

  • Kogo może kontrolować Inspekcja Handlowa i kiedy zapowiada się na kontrolę?

  • Na co zwraca uwagę Inspekcja Handlowa podczas kontroli?

  • Ile i za co? – czyli kary finansowe.

Smaczny biznes to wiele wyzwań, którym muszą sprostać właściciele i pracownicy gastronomii. Każdy z nich słyszał historie o kontroli SANEPIDU i jej skutkach. Mało jednak kto wie, że każdego roku Inspekcja Handlowa, realizując ustawowy obowiązek ochrony interesów konsumentów, kontroluje prawidłowość świadczenia usług gastronomicznych.

Co kontroluje Państwowa Inspekcja Handlowa w restauracji? Na to pytanie, znajdziemy odpowiedź w czasie prelekcji. Uczestnicy krok po kroku dowiedzą się jak przebiega kontrola Inspekcji Handlowej, a przede wszystkim omówione zostaną obszary, na które szczególnie powinni zwrócić uwagę restauratorzy. Rzetelność obsługi, nazewnictwo potraw, alergeny, jakość produktów – to tylko część zagadnień, która zostanie poruszona podczas tego krótkiego spotkania. Zadane również zostanie pytanie, które dręczy nie jednego restauratora – „Ile i za co, może ukarać Inspekcja Handlowa?”

Joanna Hetman-Krajewska

Adwokat i radca prawny

Kancelaria Prawnicza PATRIMONIUM

Restaurator a organizacje zbiorowego zarządzania

(ZAiKS, STOART, ZASP, ZPAV itp.)

Czy trzeba płacić, komu i ile?

Agenda:

  • Po co nam organizacje zbiorowego zarządzania.

  • Kto czym zarządza – wielość organizacji zbiorowego zarządzania w systemie polskim.

  • Czy restaurator zawsze musi płacić organizacjom zbiorowego zarządzania.

  • Jeśli ma płacić, to komu i ile.

Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich o specjalności kultura amerykańska w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Autorka publikacji książkowych oraz wielu artykułów traktujących o aktualnych problemach prawnych, ukazujących się na m.in. łamach „Rzeczpospolitej”. Prowadzi praktykę zawodową w Kancelarii Prawniczej PATRIMONIUM w Warszawie, specjalizującej się w prawnej obsłudze rynku wydawniczego oraz innych podmiotów zaangażowanych w obrót prawami autorskimi (www.patrimonium.com.pl). Zajmuje się działalnością szkoleniową. Inicjatorka i wykładowca na Studiach Podyplomowych „Edytorstwo i Rynek Książki” w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa w Warszawie. W latach 2009-2010 wykładowca prawa własności intelektualnej na studiach dziennych i zaocznych tej uczelni, zaś od 2010 r. na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Komisji Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego (czwarta kadencja). W 2011 r. powołana przez Ministra Sprawiedliwości na członka Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego. W 2013 r. ukończyła studia doktoranckie w zakresie prawa własności intelektualnej w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Członek Rady Fundacji MEDIARE Dialog-Mediacja-Prawo oraz Fundacji Polska Marka.

Anna Pyszczek

Właściciel

HACCP dla Ciebie

www.haccpdlaciebie.pl

HACCP w pigułce

Agenda:

• Po co jest HACCP?
• Jakie podstawowe zapisy i informacje powinny znajdować się w Dokumentacji HACCP?
• Absurdy prawne „Sanepidu” na temat procedur i instrukcji GHP-GMP.

 

Z wykształcenia jestem Biotechnologiem, Mikrobiologiem oraz Specjalistą ds. BHP. Przez ponad
siedem lat byłam pracownikiem Inspekcji Sanitarnej, od stycznia 2015 roku jestem Freelancerem,
teraz pomagam (a nie przeszkadzam) ludziom przy otwieraniu swoich własnych lokali
gastronomicznych, sklepów oraz placówek żywienia zbiorowego.
Swoich klientów przeprowadzam za rękę przez absurdy (lub też całkiem słuszne założenia) prawa.
żywnościowego, prawa pracy, prawa budowlanego bhp i p.poż. Tworzę logiczną dokumentację
HACCP, GHP-GMP oraz pisma kierowane do Urzędów. Prowadzę szkolenia zarówno dla
właścicieli firm, jak i pracowników. Pomagam w przywróceniu poprawnych nawyków zachowania
higieny na stanowiskach pracy.
W wolnych chwilach prowadzę bloga doradczego haccpdlaciebie.pl.
Na blogu opisuję historię swoich klientów. Na żywych przykładach pokazuję jak tworzy się lokale
gastronomiczne. Wspólnie pokazujemy nowe pomysły w świecie gastronomii. Pokazuję proces
remontu, dostosowania budynku, zagospodarowania pomieszczeń i wybrania wyposażenia.
Opisuję historię ludzi, ich sukcesy oraz porażki i błędy w prowadzeniu lokalu gastronomicznego,
bo wiedzy nigdy za wiele.

13:00 – 13:50

Przerwa na lunch

Restauracja hotelowa

13:50 – 15:00

Prezentacje blok III

Sala konferencyjna

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

The Best Innovation

Borys Baran

Założyciel, CEO JustChopped

Składniki i przepis z dostawą do domu – rozwój rynku meal-kit delivery na Świecie i w Polsce

Agenda:

• Początki rynku meal – kit delivery, skandynawski pomysł na biznes
• Rozwój w Europie i na Świecie – przyszłość e-commerce w branży spożywczej
• Rynek meal-kit delivery w Polsce

Manager, który zdobywał doświadczenie w niemal każdym obszarze branży HoReCa w Polsce i za granicą. Kształtuje strategię, dba o codzienny rozwój, wkłada w projekt 200% swojego czasu i energii.

Przemysław Pasikowski

Współzałożyciel firmy Gastro Staff

Sprzedaż sugestywna,

czyli jak podnieść średnią wysokość rachunku o 15%.

Agenda:

  • Rola kelnera w sprzedaży, czyli kim w restauracji jest dobry kelner.

  • Proste pytania o których zapominamy.

  • To, co warto wiedzieć, by sprzedawać więcej.

  • Jak sprzedajemy przy dużych stołach, żeby goście i kuchnia była zadowolona.

  • Jak rekomendować, żeby goście kupili to, co chcemy?

  • Przekonujące polecanie dań – jak to zrobić?

  • Pytania otwarte i zamknięte.

  • Powiedzenia, przysłowia.

Na początku warto zaznaczyć, że ludzie uwielbiają kupować, ale nie lubią kiedy coś im się sprzedaje, dlatego poruszanie się w tym temacie często przysparza trudności a goście zamiast czuć się komfortowo to czuja się jak na egzaminie,  kiedy zasypywani są gradem pytań. Dlatego na wstępie należy powiedzieć sobie jaka jest rola kelnera w restauracji a następnie omówić podstawowe techniki sprzedażny.

Należy pamiętać również, że poza wysokim współczynnikiem sprzedażny powinno zależeć nam w jak największej mierze na powtarzalności gościa, ponieważ będzie on przyprowadzał do nas swoich gości, dzięki czemu my będziemy poszerzali bazę osób, które będą kupowali nasz produkt.

15:00 – 15:20

Przerwa kawowa

Kawa, herbata, przekąski
Część wystawiennicza – foyer

15:20 – 16:00

Prezentacje blok IV

Sala konferencyjna

Paweł Aksamit

Współzałożyciel i prezes zarządu

Stava

Prezentacja wyników raportu Stava o rynku dowozów jedzenia 2018

Raport Stava o rynku dowozów jedzenia to coroczna publikacja skierowana do restauratorów, osób zarządzających sieciami restauracji oraz wszystkich zainteresowanych dowozem jedzenia. Prezes firmy Stava przedstawi wyniki tegorocznej edycji raportu – m.in. na temat konkurencyjności poszczególnych miast.

Przedsiębiorca z 14-letnim doświadczeniem w branży nowoczesnych technologii. Autor 8 międzynarodowych patentów z dziedziny machine learning. Doktor nauk technicznych. Od 2014 roku zaangażowany w rozwój metod i narzędzi logistyki dowozów posiłków. Współzałożyciel oraz prezes zarządu Stava – pierwszej franczyzy gastro-kurierskiej w Europie.

Robert Sowa

Kucharz, restaurator i autorytet w dziedzinie sztuki kulinarnej, juror Top Chef Polska

Wywiad z Robertem Sową

Naszego gościa nie trzeba nikomu przedstawiać. Kucharz, restaurator, menedżer. Tym razem w rozmowie skupimy się na aspektach związanych z prowadzeniem biznesu gastronomicznego. Na koniec rozmowy uczestnicy będą mogli zadać pytania Robertowi.

 

Powered by

16:00 – 16:15

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

Expert Hotel Meeting oraz Expert’s Choice

Sala konferencyjna

16:15 – 16:20

Zakończenie konferencji oraz konkursy wizytówkowe z nagrodami

Sala konferencyjna